W witrynie wystąpił błąd krytyczny – jak usunąć błąd systemu WordPress?

Prowadzisz stronę opartą na systemie WordPress? Możliwe, że przytrafi Ci się błąd, który spowoduje, że witryna będzie niedostępna. Przy próbie załadowania pojawi się komunikat informujący o wystąpieniu błędu krytycznego. Nie zalogujesz się do panelu administracyjnego, więc co powinieneś zrobić? Oczywiście z tym problemem możesz sobie stosunkowo łatwo poradzić. Sprawdź, jak naprawić błąd krytyczny w witrynie.

Błąd krytyczny w WordPress – skąd się bierze?

Teoretycznie przyczyny tego błędu mogą być różne, ale zdecydowanie najczęściej dochodzi do nich w wyniku aktualizacji wtyczki lub motywu – to one spowodowały błąd i dlatego system został zablokowany, aby nie doprowadzić do poważniejszych konsekwencji. W takich przypadkach na stronie wyświetla się taki komunikat, jak poniżej.

Nieco więcej dowiesz się, jeśli spróbujesz się zalogować do panelu administracyjnego CMS-a. Wtedy pojawia się następujący komunikat i jednocześnie sugestia:

Takie powiadomienia są wysyłane jednak w wersji WordPress od 5.2 wzwyż. Masz zatem wskazówkę – zerknij na e-maila administratora systemu. Znajdziesz w nim nawet informację, co spowodowało problem. Jeśli nie będziesz reagować, to dostaniesz ją wielokrotnie. Problem tkwi jednak w tym, że odnośnik do trybu odzyskiwania działa tylko przez jeden dzień od jego otrzymania. Dlatego jego kliknięcie nie przyniesie Ci rozwiązania problemu, jeśli zauważysz to po czasie. Musisz albo poczekać na kolejny mail albo połączyć się ze stroną przez FTP i wyłączyć wadliwą wtyczkę – przecież znasz jej nazwę.

Zatem znajdź dane do FTP – jeśli ich nie masz, to dodaj konto FTP, korzystając z panelu zarządzania usługą hostingową. Ewentualnie możesz skorzystać z managera plików, który jest dostępny w większości hostingów. Ja korzystam z tego drugiego rozwiązania i:

  • Klikam folder wp-content.
  • Następnie wybieram plugins.
  • Usuwam problematyczną wtyczkę. Ewentualnie możesz po prostu zmienić nazwę folderu. 

Problem rozwiązany!

To wszystko – po tym kroku strona powinna już poprawnie się ładować. Teraz możesz ewentualnie zainstalować nową wersję wtyczki, która spowodowała problem lub zastąpić ją inną. Pojawiły się komplikacje? Nie udało się rozwiązać problemu? Napisz do nas!