Rola linków w SEO

Linki są jednym z kluczowych czynników, które mają wpływ na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Nie chodzi jednak wyłącznie o te odnośniki, które prowadzą do Twojej witryny, a są umieszczone w innych serwisach. Znaczenie mają również linki w Twoim serwisie, które prowadzą do innych jego podstron, czyli tzw. linki wewnętrzne.

Linki odgrywały i nadal odgrywają bardzo istotną rolę w algorytmie Google i innych wyszukiwarek. Dzięki odnośnikom umieszczonym w różnych witrynach wyszukiwarki dowiadują się o nowych stronach, które mogą scrawlować i następnie zindeksować. Linki były i są niezbędne do skutecznego pozycjonowania, natomiast z biegiem lat i wraz z kolejnymi aktualizacjami w Google zmieniały się zasady, na których odnośniki były uwzględniane w algorytmie. Kiedyś znaczenie miała przede wszystkim ich liczba, a obecnie kluczowa jest jakość. W praktyce oznacza to, że witryna, do której prowadzą linki z 50 domen, może mieć lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania od serwisu, do którego prowadzi 50 tys. odnośników.

Google wprowadziło zmiany w zasadach kalkulacji wpływu linków na widoczność w wynikach wyszukiwania z kilku względów, ale przede wszystkim dlatego, że webmasterzy łamali wytyczne jakościowe i w pozycjonowaniu strony wykorzystywali specjalne narzędzia, które spamowały w sieci i pozyskiwały tym samym w ekspresowym tempie setki, jak i nawet tysiące odnośników. Obecnie takie działania mogą skończyć się tym, że domena straci całkowicie autorytet w oczach wyszukiwarki i doprowadzenie serwisu na wysokie pozycje w Google będzie wręcz niemożliwe.

Założenie jest takie, że im więcej linków z cenionych, merytorycznie prowadzonych witryn prowadzi do danej strony, tym jest ona bardziej wartościowa, polecają ją inni użytkownicy, dlatego algorytm może ją wziąć pod uwagę przy ustalaniu pozycji w wynikach wyszukiwania. Jednocześnie jednak linki mogą działać w drugą stronę – jeśli znajdują się w witrynach o kiepskiej reputacji w Google, to mogą wpływać na obniżenie rangi strony.

Jaką rolę w SEO odgrywają treści?

Obecnie niezbędnym elementem w kampaniach SEO jest content, który jest konieczny do pozycjonowania. Dlaczego? Zacznijmy od tego, że linki zdobyte w sieci muszą do czegoś prowadzić. Skoro użytkownicy umieszczają w sieci odnośniki, to robią to z założenia dlatego, że znaleźli  interesujący ich content – merytoryczny, śmieszny itd. Oczywiście mając na myśli content, nie piszemy wyłącznie o treściach, ale również o grafice, plikach muzycznych, video i nie tylko.

Zadaniem wyszukiwarki jest jak najbardziej trafne udzielenie użytkownikowi odpowiedzi na jego zapytanie. Aby tak było, na danej witrynie musi się znajdować content zgodny z zapytaniem, zatem w praktyce treść jest niezbędnym elementem w SEO. Algorytm analizuje tysiące stron w poszukiwaniu danej tematyki, a następnie, na podstawie czynników rankingowych, ustala kolejność witryn w wynikach wyszukiwania.

W skutecznym pozycjonowaniu content odgrywa ogromną rolę. Ważna jest odpowiednia optymalizacja treści z uwzględnieniem słów kluczowych, które najlepiej opisują daną kwestię, mają największy wolumen wyszukiwania. Pamiętaj jednak, że Twoim zadaniem nie jest tworzenie contentu pod algorytm wyszukiwarki, tylko przede wszystkim pod użytkownika. Upychanie na siłę słów kluczowych, używanie niegramatycznych form czy publikowanie materiałów, które nie odpowiadają na dane zapytanie, to nie jest dobry pomysł. Skup się na internautach, którzy będą czytać treść. Nie istnieją wytyczne odnośnie do procentowego udziału słów kluczowych w tekście. Staraj się po prostu pisać jak najbardziej naturalnie.

W praktyce elementy, które mają obecnie wpływ na pozycjonowanie to content, linki i technologia. Powinieneś także wiedzieć, czy jest RankBrain.

Czym jest RankBrain?

RankBrain to algorytm uczenia maszynowego, który wykorzystywany jest przez Google od 2015 roku. Wciąż poprawia on swoje działanie dzięki analizowaniu zachowań internautów. Efektem tej nauki jest ulepszanie z dnia na dzień wyników wyszukiwania, które jeszcze bardziej precyzyjnie odpowiadają zapytaniom.

Algorytm ten uwzględnia wyszukiwane przez użytkowników słowa kluczowe, czas spędzany przez nich na stronach, przewiduje intencje internauty i na tej podstawie prezentuje wyniki wyszukiwania. Rozwiązanie to coraz lepiej radzi sobie ze skomplikowanymi zapytaniami, a także z nowymi, które dopiero zaczęły być wysyłane przez użytkowników.

Jak widzisz, wyniki wyszukiwania nie stoją w miejscu – są wciąż aktualizowane i uwzględniają możliwe intencje użytkownika wyszukiwarki.

Co to oznacza dla SEO?

RankBrain powoduje, że wyszukiwarka jest w stanie zaprezentować jeszcze dokładniejsze wyniki, dopasowane do zapytania użytkownika. Co to oznacza dla Ciebie jako właściciela serwisu WWW? Otóż proces pozycjonowania strony, optymalizacji i wprowadzania na nią contentu powinien zakładać, że daną treścią spełnisz oczekiwania użytkowników Google. Staraj się jak najdokładniej opisywać poruszane zagadnienia, stosuj semantyczne, tj. wyjaśniające słowa kluczowe. Dzięki temu będziesz mieć większe szanse, że w wynikach wyszukiwania Google wyświetli się akurat Twój serwis.

Wskaźniki zaangażowania: korelacja, związek przyczynowy czy oba?

Jako właścicielowi strony WWW powinno Ci zależeć na osiągnięciu jak najlepszych wskaźników zaangażowania użytkowników, opierających się na tym, jak internauci korzystają z Twojej strony i jak klikają ją w SERP-ach. W przypadku Google trzeba wspomnieć o kilku takich wskaźnikach, które prawdopodobnie częściowo ze sobą korelują. Chodzi tutaj o:

  • Kliknięcia w wynikach wyszukiwania.
  • Czas spędzony na stronie.
  • Współczynnik odrzuceń, czyli procent wszystkich sesji witryny, w których użytkownicy oglądali tylko jedną stronę.
  • Pogo sticking, czyli przypadki kiedy użytkownik kliknie Twoją stronę WWW wynikach wyszukiwania, ale za chwilę wróci do SERP-ów po to, aby wybrać inny rezultat.

Istnieje wiele teorii sugerujących, że wskaźniki zaangażowania mają wpływ na widoczność strony w Google. Czy da się wypozycjonować witrynę na wysokie pozycje, osiągając pod tym względem dobry wynik? Pojawia się wiele pytań choćby o to, w jaki sposób algorytm w ogóle miałby mierzyć niektóre z tych elementów. Na ten temat przeprowadzono już w sieci setki dyskusji i nie ma pewności, czy wysokie wskaźniki zaangażowania mogą zapewnić skuteczne pozycjonowanie.

Co powiedziało Google?

Wypowiedzi specjalistów z firmy Google nigdy do końca nie powinno się traktować dosłownie, co pokazało już wiele uzyskanych od nich informacji. Niejednokrotnie jednak eksperci z tej marki wspominali, że dane dotyczące kliknięć są wykorzystywane przy ustalaniu wyników wyszukiwania dla określonych zapytań.

Według byłego szefa Google ds. jakości wyszukiwania Udi Manbera:

„Na sam ranking wpływ mają dane kliknięcia. Jeśli odkryjemy, że w przypadku konkretnego zapytania 80% osób klika # 2, a tylko 10% klika # 1, po chwili stwierdzimy, że prawdopodobnie 2 jest tym, czego ludzie chcą, więc zmienimy go. ”

Kolejny komentarz to potwierdza. Oto słowa byłego inżyniera Google – Edmonda Lau:

„Jest całkiem jasne, że jakakolwiek rozsądna wyszukiwarka użyłaby danych o kliknięciach do własnych wyników, aby wrócić do rankingu w celu poprawy jakości wyników wyszukiwania. Rzeczywista mechanika wykorzystywania danych o kliknięciach jest często zastrzeżona, ale Google wyraźnie pokazuje, że wykorzystuje dane o kliknięciach w swoich patentach w systemach takich jak elementy treści z korekcją rangi. ”

Zatem można uznać, że dane o klikalności są używane przez wyszukiwarkę do poprawiania jakości wyników wyszukiwania, ale nie jest jasne do końca, na jakich zasadach to działa. Oczywiście wielu specjalistów realizujących pozycjonowanie w Google przeprowadziło testy i zweryfikowało tę kwestię.

Co potwierdzono testami?

Testy przeprowadzone przez branżę SEO pokazały, że Google uwzględnia wskaźniki zaangażowania przy ustalaniu kolejności wyników wyszukiwania. Dobrym przykładem jest analiza Randa Fishkina z 2014 roku. Przekonał on 200 osób do kliknięcia adresu URL konkretnej strony w SERP-ach. W efekcie witryna przesunęła się z pozycji 7. na 1. Natomiast warto zwrócić uwagę, że pozycja zmieniła się w USA, skąd pochodziła zdecydowana większość klikających, natomiast nie zmieniła się w kanadyjskiej czy australijskiej wersji wyników wyszukiwania.

Kolejne wnioski dały badania przeprowadzone przez Larry’ego Kima. Potwierdził on, że Google obniżało pozycję w przypadku wyników wyszukiwania, na których użytkownicy spędzali mniej czasu. Natomiast analizy Darrena Shawa pokazały, że zachowania użytkowników mają wpływ na pozycjonowanie lokalne i w mapach.

Na tej podstawie należy wysnuć wniosek, że elementem pozycjonowania strony w Google powinno być optymalizowanie stron pod kątem wskaźników zaangażowania użytkowników. Jeśli ich zachowania będą wskazywać na to, że dany wynik jest niskiej jakości, to wtedy Google może obniżyć jego pozycję, a tym samym wyższą zajmie konkurencja. Pamiętaj jednak, że jest to jeden z wielu czynników, które przekładają się na rezultat w wyszukiwarce.

Ewolucja wyników wyszukiwań

Początkowo SERP=y składały się wyłącznie z 10 bezpłatnych wyników, z których wszystkie były prezentowane w tym samym formacie. Obecnie są wzbogacone o wiele dodatkowych elementów.

Dawniej zdobycie pierwszej pozycji na popularne zapytanie zapewniało bardzo wysoki wskaźnik CTR i bardzo dużą liczbę odwiedzin z wyników wyszukiwania. Oczywiście te rezultaty, z którymi mamy do czynienia obecnie niewiele już przypominają to, co było kiedyś. Google zaczęło dodawać w SERP-ach kolejne opcje, które odmieniły wygląd wyników wyszukiwania, a jednocześnie spowodowały, że pojawiły się wśród nich pozycje wyróżnione. Chodzi tutaj o:

  • reklamy Google Ads,
  • fragmenty rozszerzone („featured snippets”) – np. gwiazdki, ceny produktów, stany magazynowe,
  • wyniki z Google Maps.
  • Direct Answers – odpowiedź na zapytanie, która znajduje się nad wynikami wyszukiwania,
  • linki witryny – odnośniki do kotwic, które pojawiają się pod danym wynikiem.

Zmiany są wprowadzane co pewien czas. Obecnie mówi się o technologii MUM, dzięki której Google ma odpowiadać na bardzo złożone zapytania, bez konieczności wysyłania wielu fraz oddzielnie do wyszukiwarki, ale nie wiadomo jeszcze, kiedy zostanie to wprowadzone. Minusem tych wszystkich dodatków jest to, że coraz trudniej o wysoki CTR w wynikach organicznych. W przypadku wielu zapytań najpierw pojawiają się wyniki sponsorowane – maksymalnie 4 pozycje, następnie mogą pojawić się 3 wyniki lokalne z map, a to nie wszystko. Zatem pozycjonowanie strony WWW może ją doprowadzić na odległą pozycję, nawet jeśli teoretycznie jest pierwsza. W dalszym ciągu jednak i taki wynik przynosi profity, gdyż wielu użytkowników pomija wyświetlenia sponsorowane i z map, a przechodzi do wyników organicznych.

Lokalne wyszukiwanie

Google chce Ci dostarczyć jak najbardziej trafione wyniki wyszukiwania. Wyślij np. zapytanie „fryzjer”. W wynikach zobaczysz najprawdopodobniej firmy ze swojego miasta i okolic mimo tego, że nie skorzystałeś z zapytania fryzjer+miasto. Google wzięło pod uwagę Twoją lokalizację i dlatego wyświetliło Ci takie rezultaty. Dla wielu branż pozycjonowanie lokalne jest kluczowym źródłem klientów, nawet w przypadku niszowych działalności.

Zwróć uwagę, że najczęściej na górze lokalnych wyników wyszukiwania pojawia się charakterystyczny trzypak, czyli trzy wyświetlenia, które wyglądają inaczej niż pozostałe. To rezultaty z Google Maps. Jeśli chcesz, by Twoja strona się tam pojawiła, to najpierw musisz założyć wizytówkę w usłudze Google Moja Firma.

Jak pozycjonować stronę w lokalnych wynikach wyszukiwania? Znaczenie ma kilka czynników, a wśród nich:

  • Powiązanie tematyczne – czyli to, czy rzeczywiście wykonujesz usługi, których szuka internauta, a przynajmniej – czy wynika to z informacji na Twojej stronie.
  • Odległość od miejsca, z którego użytkownik wysyła zapytanie – w zależności od części miasta wyniki mogą być różne. Nie inaczej jest w przypadku miejscowości znajdujących się w pobliżu internauty.
  • Opinie – liczba ocen wystawionych w Google Moja Firma, średnia, zastosowanie w tych opiniach słów kluczowych.
  • Wzmianki o firmie – m.in. wpisy w serwisach typu NAP, w których umieszcza się lokalizację firmy, dane kontaktowe i adres strony.
  • Zaangażowanie – znaczenie mają wpisy i zdjęcia dodawane w wizytówce, odpowiadanie na opinie klientów czy też na ich wiadomości.

Jeśli chcesz, aby Twoja firmowa wizytówka zajmowała wysokie pozycje w wynikach organicznych, to przede wszystkim aktywnie prowadź swój profil, rozwijaj go, sugeruj klientom pisanie komentarzy, a także wypełnij wizytówkę danymi.

Co ma wpływ na pozycjonowanie stron w Google? Podsumowanie

O widoczności Twojej strony w Google decyduje około 200 czynników rankingowych, dzięki którym Google ustala, która witryna powinna się wyświetlać na pierwszym miejscu na dane zapytanie. Efektem usługi pozycjonowania, którą realizujemy, jest uzyskanie widoczności na słowa kluczowe, które najlepiej opisują Twój biznes. Nie jest jednak tak, że wszystkie z tych czynników są tak samo ważne.

Niektóre z nich mają większe znaczenie od pozostałych. W praktyce jednak optymalizacja powinna zakładać podejmowanie działań zmierzających do tego, aby witryna spełniała wymagania pod każdym względem. Jest to trudne zadanie, gdyż algorytm wciąż się zmienia, ale od lat pewne czynniki pozostają tymi, które mają decydujące znaczenie. Skupmy się jednak na tych, które są najbardziej istotne w pozycjonowaniu stron.

Jednym z podstawowych elementów w pozycjonowaniu strony WWW jest zastosowanie w treściach nagłówków od H1 do H6, przy czym najczęściej używa się nagłówków do H3. Obowiązkową pozycją w treści jest nagłówek H1, którym jest np. tytuł danego artykułu. Warto w nim zastosować najważniejsze dla danego contentu słowo kluczowe.

Jak Google ustala kolejność wyników organicznych?

Często możesz spotkać się z taką sytuacją, że wpisując to samo zapytanie na różnych urządzeniach, na każdym uzyskasz inne wyniki. Jak to możliwe? Z reguły powodem  tego jest wysyłanie zapytań z różnych lokalizacji, a ponadto – wyniki na urządzeniach mobilnych różnią się od tych, które widzisz na ekranie komputera. Kolejnym ważnym czynnikiem, który wpływa na rezultat wyszukiwania jest historia. Co jednak ma największy wpływ na różnorodność rezultatów w SERP-ach?

Indywidualne preferencje
użytkowników

Działania marketingowe są obecnie nastawione na prezentowanie klientom reklam dostosowanych do ich upodobań. Brane są pod uwagę m.in. takie kryteria jak wiek, miejsce zamieszkania, wykonywany zawód i nie tylko. Nie inaczej wygląda to w przypadku wyszukiwarki Google. Jeśli jesteś użytkownikiem poczty Gmail i będziesz wyszukiwać w Google, będąc zalogowanym, to wyniki mogą być dopasowane do  danych zgromadzonych o użytkowniku.

Jeśli chcesz sprawdzić pozycję swojej strony na dane zapytanie, to najlepiej zrób to w trybie incognito albo wykorzystaj narzędzia, które mogą robić to automatycznie – niektóre w podstawowej wersji dostępne są bez opłat, ale wystarczą tylko do monitorowania kilku fraz.

Pozycjonowanie a frazy lokalizacyjne i geolokalizacja

Znaczne różnice w wynikach wyszukiwania, jak wspominaliśmy, mogą wynikać z lokalizacji, z której wysyłasz zapytanie, a szczególnie ma to znaczenie, jeśli chodzi o zapytania lokalne, jak np. „pozycjonowanie stron Kraków”. W tym przypadku wynik może zależeć m.in. od dzielnicy, w której znajduje się internauta. Jeśli szuka on fryzjera, to raczej w swojej okolicy, a nie z drugiej strony miasta i takie oferty sugeruje Google.

Podobnie dzieje się w przypadku wpisywania ogólnych fraz typu „hydraulik” czy „restauracja” – wtedy Google uwzględnia lokalizację i wyświetla wyniki z danego miasta.

Kolejna kwestia dotyczy urządzeń – jak podkreśliliśmy, wyniki prezentowane na smartfonie mogą się znacznie różnić od tych, które widzisz na komputerze.

Pozycjonowanie a pliki cookies – ciasteczka w SEO

Jeśli wejdziesz na daną stronę WWW i zaakceptujesz politykę prywatności lub po prostu ciasteczka, to wtedy na Twoim urządzeniu zapisane zostaną pliki, które zawierają informacje na temat Twojej aktywności w sieci. Takiej akceptacji dokonujesz na większości stron przy ich otwieraniu. Te informacje są wykorzystywane m.in. do późniejszego wyświetlania wyników wyszukiwania zgodnie z preferencjami. Efekty ciasteczek są również takie, że jeśli np. szukałeś samochodu na stronach WWW, to w najbliższym czasie będzie Ci się wyświetlać reklama firm, których strony odwiedziłeś.

Dlaczego pozycjonowanie stron internetowych jest ważne?

Witryna może pozyskiwać ruch z różnych źródeł, ale kluczem jest to, aby dotrzeć do jak największej liczby użytkowników i jednocześnie – jak największej liczby klientów. Jeśli prowadzisz stronę firmową czy sklep, to interesują Cię efekty pozycjonowania w postaci sprzedaży produktów lub usług bądź zapytań od klientów. Znakomitą skuteczność w tym zakresie gwarantuje ruch organiczny. Dlaczego?

Otóż w wyniku procesu pozycjonowania na witrynę trafiają internauci, którzy szukają dokładnie takich usług, jakie oferujesz, dlatego bardzo prawdopodobne, że staną się oni Twoimi klientami. Według danych Whitepress w polskich firmach w budżecie na marketing online SEO zajmuje drugą pozycję z nieznaczną stratą w stosunku do social mediów.

Rysunek 1. https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/621/marketing-coraz-bardziej-online-na-co-pieniadze-w-internecie-wydaja-polscy-marketerzy

Organiczne wyniki wyszukiwania są częściej klikane przez użytkowników, gdyż wydają się im bardziej wiarygodne – skoro Google umieściło je bezpłatnie na pierwszej pozycji, to coś musi to oznaczać. Według szacunków 70–80 proc. użytkowników odrzuca płatne wyniki wyszukiwania i klika wyłącznie bezpłatne.

Zaletą pozycjonowania stron WWW jest również to, że kampania SEO może przynosić zyski nawet długo po jej zakończeniu. Wprawdzie widoczność będzie najpewniej maleć, ale w dalszym ciągu może rosnąć ruch i liczba klientów. Natomiast efekty Google Ads, czyli reklam płatnych, widoczne są wyłącznie wówczas, gdy ponosimy opłaty za kliknięcia – w skrócie – kampania płatna wymaga ciągłego finansowania.

Dzięki pozycjonowaniu stron WWW jesteś w stanie łatwiej dotrzeć do potencjalnych klientów, dostosujesz witrynę do wymagań algorytmu Google, będziesz generować ruch na stronie, a jednocześnie witryna będzie przyjazna dla użytkowników. SEO eliminuje także wiele błędów, które mogą negatywnie wpływać nie tylko na pozycję strony w Google, ale również na jej funkcjonalność.

Jak długo należy czekać na efekty pozycjonowania strony?

W przypadku SEO nie jest tak, że działania z dnia na dzień zaczną przynosić efekty. Jest to proces złożony, ale taka inwestycja z czasem może przynieść znakomite wyniki. Początkowy etap pozycjonowania polega na przeprowadzeniu audytu, w którym wykazuje się mocne i słabe strony witryny, ustala się, jak wiele pracy wymagać będzie serwis, aby odpowiadał oczekiwaniom Google.

Pierwsze efekty pozycjonowania można odnotować już po kilku tygodniach – widoczność strony zacznie rosnąć, natomiast średnio po około kilku miesiącach inwestycja w SEO może się zacząć zwracać. Witryna będzie pojawiać się na wysokich pozycjach na coraz więcej fraz, co będzie się przekładać na wizyty na stronie. W praktyce jednak w przypadku każdej witryny proces pozycjonowania może wymagać innego okresu dla uzyskania wyników. Znaczenie ma stan Twojego serwisu, konkurencyjność branży, link building i wiele innych elementów. W każdym przypadku możesz mieć pewność, że dowiesz się od naszych specjalistów, kiedy możesz mniej więcej oczekiwać rezultatów, ale będą to dane orientacyjne.

Miej również na uwadze to, że pozycjonowanie wymaga ciągłego dostosowywania się do reguł, które narzuca Google. Kolejne aktualizacje mogą wpłynąć na konieczność modyfikacji planów i strategii pozycjonowania. Decydując się na kampanię SEO, musisz zachować cierpliwość. Potraktuj pozycjonowanie strony internetowej jako inwestycję, która z miesiąca na miesiąc będzie Ci przynosić coraz lepsze wyniki.

Niestety, ale pozycjonowania nie da się przyśpieszyć. Podjęcie próby szybkiego zdobycia wysokich pozycji może doprowadzić do tego, że witryna zostanie ukarana przez algorytm, np. przestanie reagować na jakiekolwiek działania.

Co Google twierdzi na temat pozycjonowania stron?

Najlepszym podsumowaniem tego, co Google myśli o ekspertach SEO jest poniższa informacja, którą znajdziesz w jednym z opracowań przygotowanych przez Google.

Źródło:  https://developers.google.com/search/docs/beginner/do-i-need-seo?hl=pl

Zapoznaj się również z tym materiałem: https://www.youtube.com/watch?v=BS75vhGO-kk&feature=emb_title.

Matt Cutts, który był jednym z pierwszych 100 pracowników Google i pełnił funkcję head of search quality, dokładnie opisał, co myśli na temat SEO i jakie elementy uważa za SPAM. Eksperci Google jak najbardziej sugerują właścicielom stron WWW korzystanie z usług optymalizacji, ale ważne, aby takie działania były prowadzone zgodnie ze wskazówkami jakościowymi. Dostosowanie witryn do wymagań wyszukiwarki jest jak najbardziej dobrym krokiem, a niektóre inicjatywy w tym kierunku możesz podejmować samodzielnie. Przy wsparciu specjalisty SEO możesz m.in.:

  • Przyśpieszyć stronę WWW, co może nie tylko wpłynąć na jej lepszą widoczność w Google, ale również na sprzedaż. Dla internauty znaczenie ma każda sekunda.
  • Dowiedzieć się, czy witryna została odpowiednio zoptymalizowana pod słowa kluczowe, które najlepiej opisują Twój biznes.
  • Sprawdzić, czy aby na pewno witryna jest dostępna dla robotów wyszukiwania i może być zaindeksowana.

To tylko przykładowe problemy, które rozwiązują SEO-wcy. Zdarza się często, że proste błędy w witrynie powodują, że nie jest ona widoczna w wynikach wyszukiwania. Usługa pozycjonowania może stać się dla Ciebie kluczowym źródłem klientów – wykorzystaj to i docieraj do internautów, którzy szukają w Google oferty, takiej jak Twoja.